Veelgestelde vragen

ALGEMEEN

Waar zit Yellow Bike precies?

Je kan ons vinden op Nieuwezijds Kolk 29. Dit is ongeveer 5 minuten lopen vanaf het Centraal Station. Al onze tours vertrekken en eindigen hier, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld in de boekingsbevestiging.

Is Yellow Bike het het hele jaar geopend?

Yellow Bike is het hele jaar geopend zeven dagen per week. Uitzonderingen zijn Nieuwjaarsdag en Koningsdag. Bekijk onze huidige dagelijkse openingstijden onderaan deze pagina.

Waar kan ik parkeren?

Direct onder de Nieuwezijds Kolk zit parkeergarage Nieuwendijk. Hou hierbij wel rekening met de Amsterdamse parkeertarieven in het centrum.

P+R Parkeerplaatsen zijn aan te raden. Dit zijn de beveiligde parkeergarages langs de ring A10 van Amsterdam waar je goedkoop kan parkeren en eenvoudig kan overstappen op het openbaar vervoer richting het centrum. Meer informatie over P+R vind je op de website van de Gemeente Amsterdam. Wij hebben goede ervaring met de Metro-verbinding vanaf P+R Noord. Ook P+R Zeeburg en tram 26 is een goede verbinding.

Waar kunnen we parkeren als we met de bus komen?
Kom je met een touringcar? Er zijn drie in- of uitstaphaltes op loopafstand van Yellow Bike. Parkeren kan je het beste bij de Passengers Terminal Amsterdam.

TOURS MET GIDS

Hoe kan ik betalen?

Fietsverhuur, fietstours en arrangementen kunnen online, contant, per PIN, of per credit card (Visa/Mastercard) betaald worden.

Verhuren jullie ook fietsen zonder begeleiding van een gids?

Je kan bij Yellow Bike een fiets huren vanaf 8 euro. Voor meerdaagse huur hebben we geregeld leuke aanbiedingen.

Heeft Yellow Bike ook tandems of elektrische fietsen?

Kom je met een groep op tour, dan is het vaak mogelijk een tandem voor je te regelen. We hebben ook enkele elektrische fietsen beschikbaar voor gebruik tijdens tours. Onze tours hebben een rustig tempo en zijn daarom ook geschikt voor mensen die niet te snel willen fietsen.

Hoe groot zijn de groepen?

Voor fietstours in de binnenstad streven wij naar een maximale groepsgrootte van 12 personen per gids, meer landelijke tours kunnen iets groter zijn. De gemeente hanteert overigens een maximum van 15 personen per tourgroep. Voor de wandelingen is het maximum daarom 15 personen per gids. Bij grotere aantallen zal de groep over meerdere gidsen verdeeld worden. Dit is ook veiliger en maakt de tour ook gezellig, en de gids verstaanbaar.

Kunnen er kinderen mee op de tour?

Yellow Bike heeft voor de allerkleinsten kinderzitjes beschikbaar. Iets grotere kinderen kunnen zelf fietsen op een van onze kinderfietsen. Kinderen die zelf fietsen en niet ouder zijn dan 17 mogen mee met een fikse korting. Vanaf 18 jaar betalen ze dezelfde prijs als volwassenen.

Spreekt de gids Nederlands?

Ja, onze gidsen spreken Nederlands. Wij proberen bij de open tours de groepen te verdelen in een Engelse en een Nederlandstalige groep. Echter, bij heel grote uitzonderingen is het soms niet mogelijk om dit te realiseren. Er zal dan door de gids in het Nederlands en Engels tegelijkertijd gegidst worden.

Iemand in onze groep vindt het moeilijk om te fietsen, kan diegene dan toch meedoen aan de tour?

Als je van tevoren boekt, kunnen we soms een oplossing regelen, zoals een tandem. Als een tandem geen optie is, hebben we op dit moment helaas geen alternatief.

Wat gebeurt er als het regent?

Yellow Bike heeft voor tours gratis regenponcho’s ter beschikking. Bij echt slechte weersomstandigheden, zoals zware regenval, kunt u de tour vaak verzetten. Zie ook onze annuleringsvoorwaarden hieronder. Onze ervaring is dat de dagen waarop door slecht weer niet gefietst kan worden, zelden voorkomen. Bij situaties als code geel zijn wij uiteraard flexibel in het omboeken.

Wat kost het om te annuleren?

Het is mogelijk om je reservering voor een fietstour of fietsverhuur te annuleren. Bij annulering tot 5 dagen van tevoren zijn hier geen kosten aan verbonden. Bij annulering tussen 5 dagen en 24 uur van tevoren brengen wij je 50% van de prijs in rekening. Wijzigen is vaak kosteloos mogelijk. Als je binnen 1 dag (24 uur) voor vertrek annuleert, vindt er geen restitutie plaats.

Restitutie van online betalingen
We betalen je terug zodra we je annulering verwerkt hebben. Je krijgt hiervan een bevestiging. Na deze bevestiging kan de betalingsprovider enkele werkdagen de tijd nemen om de retournering te verwerken. We hebben hier geen invloed op.

PRIVÉ TOURS

Kunnen we onze eigen vertrektijd bepalen?

Je kan, uiteraard in overleg met ons, alleen je eigen vertrektijden bepalen als je een privétour boekt. Deze kan je boeken vanaf € 236 per groep, afhankelijk van het aantal personen betaal je extra.

Kan ik een privé-arrangement boeken voor minder dan 8 personen?

Dat is mogelijk, echter alleen voor de vaar- en fietscombinatie en niet voor de restaurantreserveringen, tenzij je voor het tarief van 8 personen betaalt.

Kan ik zelf een arrangement samenstellen?

De arrangementen op onze website zijn slechts voorbeeld arrangementen. Je kan je arrangement zelf en in overleg met ons samenstellen indien je voor minstens 8 personen een arrangement boekt of voor 8 personen betaalt. Je kan zelf de tijden van het fietsen, wandelen, varen, lunchen en/of dineren bepalen, mits deze binnen de openingstijden blijven en nog vrij zijn.

FIETSVERHUUR

Accepteren jullie de I Amsterdam City Card?

Ja, de I Amsterdam City Card wordt bij ons geaccepteerd voor fietsverhuur en is geldig voor één 24 uur gratis fietshuur zonder verzekering. Optioneel kan je een ​​verzekering toevoegen voor 3,50 euro.

Als je de fiets langer houdt, profiteer je van onze meerdaagse korting en betaal je slechts 10,- euro per extra dag/24 uur fietshuur.

Let op: Als je een City Card hebt die langer dan 24 uur geldig is, is de gratis fietshuur slechts 24 uur geldig.

Wat houdt de schade- en diefstalverzekering in?

Alle fietsen zijn voorzien van AXA sloten. Per twee fietsen krijg je één extra ABUS hangslot.

Kosten in geval van diefstal (per fiets):

  • Zonder verzekering €300,-
  • Met verzekering €60,- als je beide sleutels en aangifteformulier van politie overhandigt, anders €300,-

Diefstalverzekering dekt ook schade tenzij dit te wijten is aan foutief gebruik van de fiets (Foutief gebruik is bijvoorbeeld het meenemen van een persoon van meer dan 25 kg op de bagagedrager, wat onze fietsdragers niet aankunnen).

Waarom vertonen sommige fietsen tekenen van slijtage?

Bij Yellow Bike zijn we er trots op dat we onze fietsen zelf onderhouden. In een fietsstad zijn we ervan overtuigd dat het belangrijk is om fietsen te hebben die jarenlang meegaan in plaats van fietsen die in een mum van tijd kunnen worden weggegooid. Daarom vertonen sommige van onze fietsen tekenen van slijtage. Voor ons is het een teken dat ze duurzaam en stevig zijn en goed onderhouden, zodat ze niet na een jaar gebruik hoeven te worden vervangen. We voeren regelmatig onderhoudscontroles en reparaties uit om onze fietsen in de best mogelijke staat te houden. En we kunnen ervoor zorgen dat ze veilig en betrouwbaar zijn voor onze klanten om te gebruiken! En af en toe geven we ze een likje verf.

Ik ben te laat met het terugbrengen van de fiets(en). Ik sta voor jullie winkel om de fiets(en) terug te brengen, maar de winkel is gesloten. Wat nu?

Wij vragen je om de fietsen aan te houden. De huur wordt automatisch verlengd met de extra uren indien van toepassing. Lever ze de volgende dag weer in.

Mocht dit echt niet mogelijk zijn, bijvoorbeeld omdat je uit de stad vertrekt, zet de fietsen dan goed op slot voor onze winkel en gooi de sleutels in onze brievenbus. Wij brengen dan een extra bedrag in rekening voor het terugbrengen buiten kantooruren, omdat wij een boete van de gemeente kunnen krijgen voor fietsen die niet in onze garage staan. Daarom verzoeken wij je om de fiets(en) bij je te houden wanneer mogelijk. Laat de fietsen nooit met de sleutels erin achter: fietsendiefstal komt veel voor in Amsterdam.

Ik heb mijn fiets(en) teruggebracht en heb de borg via de QR-code overgemaakt bij het inchecken, maar ik heb mijn geld nog niet ontvangen.

Wij storten je borg direct terug bij het terugbrengen van de fietsen. Normaal gesproken ontvang je een bevestigingsmail. De borg wordt binnen 2-3 werkdagen terugbetaald door je betalingsprovider. Sommige betalingsproviders kiezen ervoor om meer tijd te nemen voor de overboeking, soms zelfs tot een week. Dit hangt af van hun beleid, waar wij helaas geen invloed op hebben.

Als het geld na een week nog niet op je rekening is teruggestort, neem dan contact op met je betalingsprovider.

Hoeveel fietsen hebben jullie?

Yellow Bike heeft zo’n driehonderd knalgele fietsen naar een uniek ontwerp.

Waarom zijn jullie fietsen geel?

Gele fietsen zijn makkelijk te herkennen in het verkeer, opvallen biedt altijd wat extra veiligheid.

Is het mogelijk om fietsen op een specifieke locatie te laten bezorgen?

Dat kan, met een toeslag van 350,- euro (voor extra personeel en de huur van een busje). Neem contact op met ons kantoor voor de mogelijkheden. Wij zijn makkelijk te bereiken vanaf Centraal Station en kunnen je altijd helpen een goede route te plannen om lopend of met het openbaar vervoer naar ons kantoor te komen.

CONTACT

Hoe kan ik contact met Yellow Bike opnemen?

E-mail: [email protected]
Bel ons telefonisch tussen 9:30 en 17:00 op ons nummer: +31 (20) 620 69 40 (Een Whatsapp bericht sturen is mogelijk, oproepen op Whatsapp kunnen we op dit moment niet ontvangen)